• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Erfarenheter av Credex

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Någon som har erfarenheter av dessa? Vilken upplysning tar de?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Dom tar Bisnode skrev dom till mig förra veckan
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Dom tar Bisnode skrev dom till mig förra veckan

Dom skrev ju fel till dig, flera personer gjorde en låneansökan efter att du skrev vad dom mailade och dom fick en UC tagen på sig. Så det är onödigt att du skriver i fyra trådar att bolaget tar Bisnode då det uppenbarligen inte är så.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Dom skrev ju fel till dig, flera personer gjorde en låneansökan efter att du skrev vad dom mailade och dom fick en UC tagen på sig. Så det är onödigt att du skriver i fyra trådar att bolaget tar Bisnode då det uppenbarligen inte är så.
Ska jag lägga upp bilden på deras mail igen?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Ska jag lägga upp bilden på deras mail igen?

Vad spelar det för roll vad dom skrev? Klarna skrev att dom bara skulle ta creditsafe och jag åkte på UC.
Det är knappast första gången ett bolag skriver att dom tar Bisnode för att sedermera ta UC. Det kan handla om inkompetensen av deras kundservice.
Tittar du i forumet i trådarna dä rdu skrev det inlägget så har flertalet skribenter ansökt hos dessa Credex men fått en UC tagen i onödan.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Vad spelar det för roll vad dom skrev? Klarna skrev att dom bara skulle ta creditsafe och jag åkte på UC.
Det är knappast första gången ett bolag skriver att dom tar Bisnode för att sedermera ta UC. Det kan handla om inkompetensen av deras kundservice.
Tittar du i forumet i trådarna dä rdu skrev det inlägget så har flertalet skribenter ansökt hos dessa Credex men fått en UC tagen i onödan.

Kul att du tycker det är mitt fel haha.
Om man frågar ett företag om vart dom tar kreditupplysningen och dom svarar på det. Vad är då felet med att förmedla detta här?
De andra trådarna är för flera år sedan och sedan dess har de kanske börjat med Bisnode istället?
Jag brukar alltid fråga företagen vart de tat upplysningen och därför förmedlade jag deras svar här i forumet. Lite därför forumet finns, för att kunna få mer info om lån och upplysningar etc.
Om företaget ljuger är inte mitt fel.
Och om folk börjar ansöka hos dom bara för att jag lagt ut en bild på deras mail till mig där det står att de tar Bisnode, så är det självklart ett val för varje enskild person att välja om de vill ansöka eller inte.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Fine.
Jag tvivlar inte på att dom skrev det som sagt.
Men om dom skriver att dom tar Bisnode. Flera forumsmedlemmar gör en ansökan - En UC tas.
Då väger ju det senare betydligt tyngre i sammanhanget, eller hur?
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Fine.
Jag tvivlar inte på att dom skrev det som sagt.
Men om dom skriver att dom tar Bisnode. Flera forumsmedlemmar gör en ansökan - En UC tas.
Då väger ju det senare betydligt tyngre i sammanhanget, eller hur?
Precis dom tar UC fick bekräftat idag!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp